Keresőmarketing

Keresőmarketing

A SEO főbb típusai

„Fehér promóció”

Többféle nézet ismert a SEO típusairól. Néhányan úgy vélik, hogy „fehér” SEO nincs. A magyarázat nagyon egyszerű: a keresőprogramokban elfoglalt pozíció bármiféle befolyásolását a program megzavarásának tartják, ezért semmiképp sem tekintik „fehér” promóciónak. E nézet szerint „fehér” SEO az, amikor egy társaság valamilyen hasznos dolgot készít, majd ezt követően a weblapjára utaló hivatkozások jelennek meg anélkül, hogy a társaság ezért tett volna valamit.

A társaság például felfedezett a Microsoft oldalán valamilyen sebezhetőséget, erről nyomban számos hírportál tudósított a megfelelő hivatkozással a társaság honlapjára.

„Szürke promóció”

„Szürke” promóciónak nevezzük a „fehér” alapú promóció szabályainak megsértését. Ilyen például a cloaking (ez a promóció „fekete” eszközei közé is sorolható). A cloaking esetén más lapot lát a webhely látogatója, és mást a keresőrobot.

A keresőprogramnak például nagy mennyiségű vastagon szedett szöveggel jelenik meg az oldal, a felhasználó számára viszont nem.

A „szürke” optimalizálás mintegy átmenetet képez a „fehér” és a „fekete” promóció között. S míg a „fehér” SEO nincs szabatosan meghatározva, addig a „szürkébe” gyakorlatilag bármit besorolhatunk.

„Fekete promóció”

A link spammelés egyértelműen a „fekete” promócióhoz sorolandó.

A link spammelés annyit tesz, mint a saját webhelyre irányító linkeket helyezni el mindenhol, ahol csak lehet.

A „fekete” SEO alkalmazása fölöttébb kockázatos. A konkurens weblapok sem alszanak, s amennyiben az Önök oldala valamivel is jobb helyre kerül a keresőprogramokban, nyomban „beköpik / felnyomják”.

Számos cég és optimalizáló úgy készíti el a „fekete” erőforrások „láncolatát”, hogy az végeredményben egy végső, fehér webhelyre mutat. Olyan oldalakat készítenek például, amelyekért nem kár, ha elvesznek (nem a társaság fő oldala ez, csak amolyan segédlapok). Ezeket az oldalakat megspékelik kulcsszavakkal, teletömik hivatkozásokkal (link spamming), s végeredményben azt a forgalmat, melyet ezek a donorlapok bonyolítanak, átirányítják a fő weblapjukra.

Mit értünk keresőoptimalizálás alatt?
A google keresés során a legfontosabb kulcsszóra / kulcsszavakra a természetes (ingyenes) találatai listáján való előre kerülését értjük. A természetes találatok az 1. keretben láthatók, a fizetett hirdetések pedig a 2. és 3. szekcióban foglalnak helyet.

 
Mit értünk kulcsszó alatt?
A weboldalon felírt minden egyes szó „kulcsszó”, tehát ha azt a kulcsszót beírja valaki a keresőbe, a mi oldalunk is szerepelni fog a találatok között, de várhatóan még csak az utolsók között. Meg kell találni azt a szót, ami a legjobban jellemzi a termékünket vagy szolgáltatásunkat, amire keresnek is az emberek.
https://adwords.google.com  >> belépés  >>  Jelentések és eszközök  >> Ötletek kulcsszavakra
Az Adwords fiókba bárki beléphet a google fiókjával, könnyen és ingyenesen hozzáférhető. 

1: Beírható egymás alá több keresett kulcsszó.
2: Kulcsszavanként kilistázódnak a keresési trendek
3: Hazai versenyben a helyi havi keresési trendek a mérvadóak, de ha idegen nyelvű kulcsszavakat választunk, akkor nem árt szemmel tartani a globális versenyt is.
4: Hónap bontásban visszakereshető, hogy az adott kulcsszavakra nagyságrendileg mennyi keresés érkezik éves viszonylatban.
Hány kulcsszó használható?
Az egész weboldalra nézve sok, akár termékenként vagy szolgáltatásonként használhatunk kulcsszavakat. Fontos, hogy minden oldal a weblapon belül csak egy kulcsszó legyen kiválasztva, mert oldalanként nem lehet több keresőszóval dolgozni. A legerősebb a főoldal, így a számunkra elérhető legerősebb versenyben ezt kell versenyeztetni.

Mi alapján kerülhet előre egy oldal?
Alapvetően három nagy csoportra oszthatjuk azokat a tulajdonságokat és eszközöket, amely ebben segítségünkre lehet.  Végigmegyünk a legfontosabb eszközökön, lépésről lépésre, valamint a  weboldal ehhez köthető adminisztrátori funkcióin.

1: Tartalom
A weboldal alapját és minőségét adja a tartalom. A google végigjárja az oldalt, ezalatt a lapokon lévő összes szöveget, címeket, képeket fog indexelni.  Itt ami a legfontosabb, hogy kellő számban kell tartalmaznia a kiválasztott kulcsszót, valamint a címszavak is a kiválasztott kulcsszóval legyenek megadva. Fontos ezen felül a kulcsszavak elhelyezése is az oldalon.
Címsorsok: Ha a lap főcíme (h1 cím) a kulcsszavunk, akkor az kiemelt fontosságúnak számít a google számára, ami sokat segít az optimalizálásban. A cím hossza is fontos, tehát ha sok szóból áll, akkor egy-egy szó kevesebb súlyt kap, tehát rövid cím legyen, a lehető legkevesebb mellékszöveggel.
Szövegtörzs: A szöveg kezdődjön kulcsszóval, valamint a szövegblokk optimális kulcsszó sűrűsége 6-8% körül legyen. Bizonyos helyeken kulcsszavakat vagy kulcsszavakat tartalmazó kifejezéseket érdemes vastagon kiemelni az oldalon. Ha ezt tartani lehet, a tartalom nagyrészt optimális lesz. Ezt a weboldalon megjelenő minden szövegboxban érdemes tartani.

2:Weboldal szerkezete
A weboldal szerkezete lényegesen befolyásolja a helyezést. A Romlex CMS rendszerét úgy alakítottuk ki, hogy minden szükséges információt tartalmazzon, amire szükségünk lehet.
Szöveges tartalom: Szükség van egy fixen elhelyezett szövegrészre, amely a kulcsszavak figyelembevételével van kialakítva, legyen akár portál, webshop, cégbemutató oldal.

  • Címek: Lehetőség legyen megadni a google számára olvasható módon a szükséges kulcsszavakat tartalmazó címeket (h1, h2, stb…)
  • Menüszerkezet: A google nem mindent tud kezelni. Nem kezeli jól a flash technikát, nem lát bele a javascript és ajax kódokba. A menürendszer kialakításánál fontos, hogy olyan technikát használjunk fel, amit a keresőrobotok is át tudnak látni.
  • Az oldal mélysége: A főoldal a legelső szint, utána a menüpontok, a 2. szintet képezik, almenük a harmadik szintet, és így tovább. Minél mélyebben van a lap, annál kevésbé lesz hangsúlyos. Mindez olyannyira fontos, hogy a főoldal a leges legerősebb pontja a lapnak, míg az 5. mélységet más lehet, hogy be sem indexeli a rendszer.
  • Okos URL megadása: Megadhatunk kulcsszavas linkeket az oldalon, így például az adott termék olyan linkről nyitható meg, amiben a saját neve is szerepel (domain.hu/termeknev).
  • Menüpont megnevezése: Lehetőség legyen a menüpontoknak olyan címeket adni, ami kulcsszavakat tartalmaz.
  • Description: Minden oldalhoz egyedei description legyen megadható. Ez az a szöveg lesz, ami a google keresési listán 1-2 sor erejéig megjelenik a találatok alatt.
  • Kulcsszavak: Minden oldalhoz egyedi kulcsszavakat lehessen megadni. Ezt csak a keresőrobotok látják.
  • Oldal címe: Minden oldalon egyedi „title” legyen megadható. Ez a cím jelenik meg a böngésző fülön.
  • Letöltődési idő: Az is szempont, hogy az oldal milyen gyorsan töltődik le a szerverről, milyen gyorsan tud műveleteket végezni. Egy jól kialakított CMS rendszer minimális szerverterheléssel képes kezelni a weboldalt, így akár 2-3X gyorsabban töltődhet le ugyan az a tartalom.

3: Linkek
Az egyik legfontosabb szempont a linkek szerzése. Linkek nélkül sosem kerül előre a weboldalunk, bármilyen jó legyen optimalizálva. A feladat tehát, hogy a weboldalunkra mutató linkeket kell szerezni, lehetőleg minél többet és minél jobbat.
Honnan szerezhetők linkek? A legkézenfekvőbb megoldás a linkkatalógusok használata, ahol regisztráció vagy űrlap segítségével feltölthető a weboldal linkje, valamint hozzá egy rövid ismertető. Ilyenek a lap.hu oldalak, vagy a lapozz.hu oldalak. Ha elfogytak a magyar katalógusok ahol nem kötelező a viszontlink, folytatható az egyéb katalógusokkal, majd kezdődhet a partnerek keresése, a blogolás és a fórumozás.
Hogyan lehet linket ajánlatni? A legfontosabb, hogy a kiválasztott kulcsszavunkat használjuk fel a linkelés során. A kiválasztott linkkatalógus biztosít regisztrációs vagy linkajánló űrlapot. Keressük meg a nekünk fontos kategóriát, ellenőrizzük szükséges-e a viszontlinkelés az oldalon, valamint hogy a mi témakörünk megfelel-e az oldal irányelveinek. Rendszerint az alábbi információkat szokták kérni.

  • Link megnevezése: Kulcsszó
  • URL: domain.hu
  • Rövid leírás: A fent említett tartalomírás szabályainak megfelelően.
  • Hosszú leírás: A fent említett tartalomírás szabályainak megfelelően.
  • Description: A fent említett tartalomírás szabályainak megfelelően.
  • Kulcsszó: Kulcsszó és annak változatai

Viszontlink linkért cserébe? Bizonyos katalógusok kérnek viszontlinket, mások nem. Sokkal értékesebb a viszonzás nélküli link az oldalon, mert a viszontlink a google szemszögéből üzleti kapcsolatot jelenthet, ezért csak mérsékelten veszi figyelembe.
Hány katalógus van? Viszontlink nélküli katalógus Magyarországon nagyjából 300db van, viszontlink köteles pedig több mint kétszer ennyi. Külföldi katalógusok közül viszontlink nélkül több mint 30.000 áll rendelkezésre.
Mennyi linkre van szükségem? A lehető legtöbbre, ez csak a versenytől függ, hogy milyen oldalakkal kell versenybe szállni a helyezésekért.
Aloldalak linkelése: Bizonyos katalógusokban akár aloldalakat is linkelni lehet, de ez nem túl gyakori, nehéz ilyen linket szerezni, de másképp nem lehet az aloldalakat előre hozni.