Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás

 

A keresőoptimalizálás tevékenység célja, hogy egy honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt azokra a kulcsszavakra, amiket a honlap tulajdonosa fontosnak tart. Nagy általánosságban normál találatoknak azokat a keresők által visszaadott találatokat nevezzük, amik fizetéssel nem befolyásoltak, csak a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére.

A normál találatok közül a legtöbb internetfelhasználó nem néz meg 10-20-nál többet, ez az első és a második oldalnak felel meg általában. A keresőoptimalizálás során arra kell tehát törekedni, hogy az első kb. 20 oldal között legyen az optimalizálandó honlap.

Általánosságban szólva a keresők három dolgot vesznek figyelembe annak eldöntésénél, hogy a beírt keresőszavakat tartalmazó oldalak közül melyiket helyezi előrébb.

Kulcsszavak sűrűsége: Az egyik szempont a keresett szavak előfordulásának jellemzői weboldalunkon: milyen sűrűségben fordulnak elő, mi a weboldal mérete stb. Minél informatívabb, a témához releváns tartalmat felmutatni tudó oldalról van szó, annál előrébb kerül az a találati listákban.

Linkek: A második szempont más oldalak a keresőszavakat tartalmazó oldalra mutató linkjeit használja az oldal fontosságának és relevanciájának meghatározására. Minél több a témához kapcsolódó, abban fontosnak ítélt oldal linkel egy adott weboldalra, annál előrébb sorolódik az az előző szempont alapján hasonló megítélésű oldalak között. Ezt legegyszerűbben a tematikus, szerkesztett keresőbarát link katalógusok (például Startlap) teszik lehetővé. Egy oldal értékét a keresők szemében a PageRank határozza meg. Ez a 0 és 10 közötti egész szám megmondja, hogy mennyire tartja fontosan a böngésző az adott oldalt, ezt pedig az oldalra mutató linkek mennyiségéből és minőségéből állapítja meg.

HTML: A harmadik szempont pedig a weboldal felépítésének, programozásának keresőbarátsága. Ide tartozik a megfelelő HTML, XHTML, CSS szabványok betartása csakúgy, mint az oldal belső hivatkozási rendszerének megfelelő kialakítása.

Valójában a kereső motorok több száz paramétert vizsgálnak egy adott oldal indexelése során. Ma már elmondhatjuk, hogy bár ezek a paraméterek fontosak, de a végső döntés mindig az, hogy az adott tartalom mennyire releváns a felhasználó keresésére.

 

1. https://bit.ly/3dO5V8g

2. https://bit.ly/3hK3HrC

3. https://bit.ly/3hjrYpp

4. https://bit.ly/3hkz0tW

5. https://bit.ly/3dRgreF