Mit jelent a SEM?

Mit jelent a SEM?

 

A keresőmarketing magában foglal minden olyan online marketing tevékenységet, amely a keresők általi magasabb besorolás megszerzésére irányul, így a keresőoptimalizálást is. Valójában a SEM, a keresőoptimalizálás és a keresőhirdetések (PPC) összessége. A közös vonás, hogy mindegyik a kulcsszavakra és a linkekre épít. Azonban míg a SEO-val organikusan keltheted fel a keresők figyelmét, addig keresőmarketing alkalmazásával, az előkelőbb találati helyekért fizetned is kell. A Google Ads segítségével például könnyen a listák élére repítheted hirdetésed, amely jól látható, figyelemfelkeltő helyen tünteti fel kampányod, amikor egy adott kulcsszóra keresnek a felhasználók. Érdemes a témában jártas szakemberre bízni a keresőmarketing tevékenységet.

Előnyei:
Segítségével elérheted a célcsoportod
Növeli a márkaismertséget
Könnyen mérhető
Honlapodra irányíthatod ügyfeleid
PPC alapú költségek
A sikeres SEM kampány fontos elemei:
Határozd meg a célcsoportod!
Tűzd ki a kampányod céljait!
Csekkold a hasonló hirdetéseket!
Keresd meg a megfelelő kulcsszavakat!
Írj minőségi szöveget!
Elemezd a teljesítményt folyamatosan!

A keresőmarketing határai
Tartalommarketing, közösségi marketing, PR
Gyakran nehéz pontosan megmondani, hol érintkeznek és miben válnak külön az egyes marketingfolyamaton az online világban. Önmagában például a tartalommarketing külön áll a keresőmarketingtől, mert célja egy termék, márka, brend vagy cég megismertetése és népszerűsítése, és ezt értékes tartalmak készítésével és publikálásával éri el. Ám ha alapvetően azt vesszük figyelembe, hogy ezek a publikációk közvetve (a benne elhelyezett linkek révén) vagy közvetlenül (pl. a márka iránt felkeltett érdeklődés okán megugranak a névre való rákeresések a neten) hatnak a kulcsszavas találati rangsorra, akkor a tartalommarketing is besorolható a keresőmarketinges eljárások sorába. Ugyanígy a közösségi marketing is egy más műfaj, de mivel bizonyított tény, hogy a közösségi szájtokon nagy érdeklődésre számot tartó profilok összekapcsolása tematikus weboldalakkal befolyásolja az utóbbiak internetes keresettségét és javítja találati pozícióit. Tehát a sok követőnek, a sok megosztásnak és a nagyszámú tetszésnyilvánításnak, sőt, az élénk kommentelésnek befolyásoló ereje van az adott témát (szolgáltatást, márkát, brendet) megjelenítő weblap keresőtalálati szereplésére, ennél fogva a social marketing is, akárcsak a content marketing, besorolható a SEM eszközei, eljárástípusai közé.

Vagy nézzük a public relations tevékenységet, ezen belül a PR-cikkek megjelentetését. Normál esetben egy ilyen cikk célja valamely áruféleség értékesítésének az elősegítése (megrendelője általában maga a gyártó vagy forgalmazó cég) és az olvasók meggyőzésére irányul, ezért a publikálás helyéül magas olvasottságú felületet választanak. Ám a keresőmarketingben a PR-cikk-elhelyezés egészen más szerepet tölt be, maga a szöveg voltaképp csak csomagolóeszköz, a lényeg a cikkben elhelyezett hiperhivatkozás, a szöveges link – ez ugyanis az adott témában illetékes honlapra mutatva közvetlenül befolyásolja annak kulcsszavas helyezéseit a Google-találatok oldalain (ezek neve: SERP). Ezen a réven a PR-cikk írás és publikálás online felületeken szintén SEM-munkának minősül. (Itt most arra a különbségtételre nem térünk ki, hogy amennyiben a PR-anyag megjelentetése pénzfizetéssel történik valamely weboldalon (pl. hírportálon), akkor ez keresőmarketing, de nem keresőoptimalizálás, viszont ha a cikk előállítója és publikálója ugyanaz, aki az adott honlap optimalizálásával foglalkozik és saját munkája kereteiben végzi a cikkírást és publikálást, akkor ez a SEO körébe tartozó linképítő tevékenység.)